lauantai 15. heinäkuuta 2017

ICELAND 2017

Moikka ♥ Elokuussa 2016 juhlittiin miun rippijuhlia. Kukkia tuli hirmuisesti, ja hyvin moni vieraista toi vain kirjekuoren jossa oli rahaa sisässä, saimpahan ainakin ostaa sitä mitä tarvitsin! Mutta yhdestä kirjekuoresta ei kuitenkaan löytynyt rahaa, vaan pelkästään kirje kortin lisäksi. Melkeimpä itkua pidättelin kun kirjeen olin lukenut, ja äitinikin pyysin heti paikalle. Kummitätini nimittäin lupasi miulle rippilahjaksi matkan Islantiin kesällä 2017.

Nyt heinäkuun alussa se kauan odotettu päivä tuli, ja me lähdetiin Islantiin. Tosin ei vain minä ja kummitätini, vaan myös äitini ja pari sukulaista halusivat välttämättä tulla mukaamme. Sunnuntaina 2.7 lähdettiin jo pääkaupunki seudulle yöksi, ja maanantai aamusta aikaisin suunnattiin lentokentälle. Hyvissä ajoin oltiin siis jo Islannissa, sillä vaikka lento kestikin n. kolme tuntia, oli myös aikaeroa Suomeen näin kesällä kolme tuntia. Maanantaista tuli siis hyvin pitkä päivä, ja laskeskelinkin jälkeen päin olevani silloin hereillä melkein kaksikymmentä tuntia.

Koska maanantaille meillä ei ollut mitään suunnitelmia, heti Keflavikin lentokentältä lähtiessämme kävimme hakemassa vuokra-auton koko viikoksi, ja lähdimme ajelemaan Reykjavikkiin päin ja katselemaan parit nähtävyydet. Ja jo parin tunnin Islannissa olon jälkeen olin sitä mieltä, että miä muutan sinne!

Maanantai- iltana minut, kummitätini ja äitini tultiin hakemaan tilalle nimeltä Eldhestar. Matkaamme tietysti kuului kahden päivän issikkavaellus, näin heppatyttönä kun sellainen on aivan pakko kokea! Kummitätinikin oli käynyt opettelemassa ratsastusta ihan vain tätä reissua varten ♥  Eldhestarissa oli siis ihan hotelli, jossa mekin pääsimme majoittumaan maanantaista keskiviikkoon. Lisäksi tilalta löytyi n. 350 islanninhevosta.

Tiistai aamuna me siis aamupalan jälkeen suunnattiin tallille, josta saimme päällemme hirmuisen kokoiset sadeasut. Tiistai ja keskiviikko me siinä sitten ratsastettiin aivan mahtavissa maisemissa, tiistaina ratsastettiin 22km ja keskiviikkona 16km, mutta keskiviikon ratsastusvaellukseen kuului kuumassa lähteessä uiminen. Oli kyllä ihan mahtava kokemus istua kuumassa lähteessä, kun ilmanlämpötila oli noin 10 astetta, oli kylmä vesisade ja ympärillä lampaita ja hirmuisen kokoisia vuoria. Koko kahden päivän vaellus oli kyllä aivan ihana, vaikka se hieman jaloissa tuntuikin!

Keskiviikko illasta perjanti päivään me vietettiinkin hostellissa Reykjavikin keskustassa. Loppu aika Islannissa menikin nähtävyyksien katseluun ja tuliaisten ostamiseen. Torstaina me käväistiin äitini kanssa yhdessä ostoskeskuksessa, mutta koska Islannissa oli niin hirmu kallista tuntui aivan turhalta ostaa sieltä mitään. Kaikki vaihtamani rahat menivätkin sitten tuliaisiin ja muutamaan omaan ostokseeni. Torstaina käytiin myös yhdellä bussiretkellä, joka kierti muutaman eri nähtävyyden. Niin hienoja kaikki! Nähtiin myös kaukaa vähän sulavaa jäätikköäkin.

Perjantai aamuna käytiin katselemassa maisemia Reykjavikin kirkon tornista, jonka jälkeen lähdettiinkin jo ajelemaan Keflavikkiin päin, matkalla kuitenkin kävimme katsomassa paljon puhutun Blue lagoonin, johon ei kuitenkaan reissun aikana uimaan menty. Hieno paikkahan se kyllä oli, mutta hienon hintaiset taisivat olla liputkin sinne uimaan. No, ehkä sitten ensi kerralla! Mutta näimpä sen kuitenkin. Sitten alkoikin jo meidän kotimatkamme syömisen ja auton palauttamisen jälkeen.

Koko reissu oli siis aivan onnistunut, ja pystyn kyllä jo sanomaan ettei se jäänyt viimeisekseni reissuksi Islantiin, niin ihana paikka se oli! Välillä tuntui maisemia katsellessa, että ihan kuin olisi jollain eri planeetalla ollut... Sukulaisteni vuokra-auto oli kyllä ihan tosi kätevä, joten jos olette joskus Islantiin menossa, suosittelen ehdottomasti vuokraamaan auton.

Instagramista @vilmakotro löytyy jotain eri kuvia Islannista, jos kiinnostaa!

Onko joku teistä käynyt Islannissa? Tai haaveileeko Islantiin pääsystä?

Ps. Ensi viikonloppuna toivottavasti tulossa myös videota Islannista :)

1. Uoea postaus.! <3
    En ole vielä koskaan käynyt Islannissa, mutta mielelläni menisinkin käymään. :)

2. Ihan sika kivoja kuvia ja kivan kuuloinen matka myös! Oon ite aina unelmoinu tälleen heppatyttönä kanssa issikkavaelluksesta Islannissa :)

1. Kiitos! :) Joo, heppatytön unelmahan tuo on!

3. Tuollaiset lahjat on aina tosi kivoja! :) Matkustaminen tuo aina uusia kokemuksia ja muistoja, joita on ihana muistella sitten jälkeenpäin ♥ Itse sain silloin rippilahjaksi mun kummisedältä matkan Lontooseen ja heti samana syksynä lensin neljäksi päiväksi Lontooseen. Tosi hienoja kuvia tässä postauksessa! :)

1. Niin on! Joskus aikaisemmin samainen kummitäti vei miut synttärilahjaksi Budapestiin. Eikä Lontoon matkakaan kuulosta yhtään hullummalta! :)

4. Vautsi kuinka ihana lahja! Niin upeita maisemia♡ Islanti olisi kyllä mahtava maa vierailla joskus.

5. Aivan mielettömän näköinen paikka!! Oon itekkin miettinyt matkaa Islantiin, mutta äitini Turkki-rakkauden takia se on sitten jäänyt. Ehkäpä joskus🤔

1. Eikö! Joo, suosittelen kyllä ehdottomasti! Itseäni hieman kiinnostaisi käydä taas Turkissa :)

6. Haaveilen todellakin, Islanti on ollut mun unelmien matkakohde kolmosluokalta lähtien :D pakko alkaa säästämään reissua varten! Ihania kuvia ja odotan innolla sitä videota<3

1. Kiitos! Ja kiva kuulla, viedolta näkee hieman paremmin maisemia kuin kuvista :)